Kerst op de River Kwai! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Norbert en Paulien Meijer - WaarBenJij.nu Kerst op de River Kwai! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Norbert en Paulien Meijer - WaarBenJij.nu

Kerst op de River Kwai!

Door: Norbert

Blijf op de hoogte en volg Norbert en Paulien

27 December 2007 | Thailand, Bangkok

Daar zijn we weer! Terug van een aantal dagen rimboe, cultuur, geschiedenis en nieuwe vrienden :-)

Na onze wereldreis ;-) en het weerzien met Emiel en Roxanne hebben we een trip naar Kanchanaburri geboekt. 'Three days, two nights' werden we genoemd door onze gidsen. De eerste dag werd grotendeels in beslag genomen door een stuk geschiedenis. We werden afgezet bij het ereveld, River Kwai, uit de 2e WO, met o.a. 1800 Nederlandse graven, krijgsgevangenen van de Japanners. Daarna zelf de brug over, indrukwekkend! Zeker als je weet wat zich daar heeft afgespeeld.

Vervolgens de Tijgertempel, waar monnikken een aantal 'schoothondjes' aan ons toonden. De fotosessie bij de beestjes was niet fantastisch, onze eigen foto's spreken boekdelen.

Na een supervlot afgewerkt middagprogramma, werden we voor de lunch afgezet op de River Kwai, op een floating restaurant :-) Nou ja, een veredelde aanlegsteiger met een aantal bankjes erop. Goed gegeten en na het eten naar ons onderkomen. 3 km stroomopwaarts op de River. We werden vervoerd met longtailboten (supersnel en supergaaf), lees planken met automotoren en een lange aandrijfstang :-)) Om 20.30 uur gingen de dopjes dicht

De tweede dag van deze missie werden we om 06.00 uur gewekt. Hup weer de truck in en anderhalf uur hobbelen naar de Erawan watervallen, een waterval met zeven verdiepingen. Paulien en Roxanne hebben op de valreep nog een duikje genomen. Bikini's drogen immers sneller dan surfbroeken ;-)) Daarna grotten, Bamboeraften en olifanten rijden.

We zijn nu inmiddels weer terug in Bangkok. We hebben weer een stekkie kunnen bemachtigen in ons 'eigen' Shanti Lodge. Voor iedereen die naar Bangkok komt een aanbeveling. De planning voor de komende dagen ligt vast. Morgenvroeg vertrekken we voor een lange reis, bus en boot, naar Koh Chang waar we ook de ouders van Roxanne zullen ontmoeten.

We houden jullie vanaf 'ons' eiland ook weer op de hoogte! Zorgen jullie dat je de handschoenen aantrekt als je naar buiten gaat? :-))

Groetjes,

Paulien en Norbert

• 28 December 2007 - 04:40

Emiel:

Mooi was het daar he?! Op naar het strand!

• 28 December 2007 - 06:47

Arie:

Norbert,

Kun je me een advies geven???
    Hoe kan ik de RSS-feeds van jouw site blokkeren???
    Het kost me telkens een uur of zo, nadat ik jullie berichtjes heb gelezen, om weer normaal te doen.
    Fantastisch wat je allemaal meemaakt.
    Je hebt blijkbaar ook telkens de beschikking over een goed toetsenbord. ( Ingrid had het over een goede pen......)

Haast,
    Have fun,

Ingrid, Arie.

• 28 December 2007 - 08:25

Jeroen:

Ziet er fantastisch uit en zeer leuke verhalen. Een top vakantie lijkt mij. Veel plezier!

• 28 December 2007 - 08:45

Helma:

wat een geweldige ervaring is dit weer. Prachtig land. veel herkenbare foto's, wij hebben in okt 2000 een trip gemaakt door thailand. de vliegtijd en astma houd mij tegen om weer tegaan, anders zaten we er zo weer. we wachten jullie berichtjes steeds met spanning af. leuk hoor, deze site!!
    luitjes geniet ervan!!!
    knuffel van helma en frans

• 30 December 2007 - 18:20

Peter En Annie:

Het roept weer veel herinneringen op en stiekum zijn we een beetje jaloers omdat we weten hoe fijn het daar is.
    Geniet maar goed van deze mooie trip daarna zijn het slechts nog ......herinneringen.

• 30 December 2007 - 18:39

Elze:

Wat gezellig zo met zijn vieren aan het bier in Bangkok, met de kerstmutsen op! Maar zeg eens eerlijk, jullie missen vast wel de glühwein en de vuurkorf.
    Of zijn jullie deze winterse taferelen al vergeten nu je bij ruim 30° in de korte broek loopt?
    Heerlijk hoor,geniet ervan dat je in december in de zomerkleren kunt lopen en geniet van al het moois in Thailand. Doe voorzichtig met al te grote schoothondjes, je weet maar nooit.
    Ook namens Leo, allemaal nog veel plezier toegewenst en een heel goeie jaarwisseling, dat zal vast wel lukken!
    Hier zijn ze al de hele dag vuurwerk aan het afsteken.
    Knuffels, en we horen nog van jullie.
    P.s Paulien, bel je als jullie thuis zijn? Kunnen we ff (ha, ha) bijkletsen.

• 30 December 2007 - 19:38

Guido:

Geniet er maar van !!
    Fijne jaarwisseling toegewenst met zijn allen.

• 31 December 2007 - 13:20

Blomstraat 15:

zijn jaloers op jullie daaro,wensen jullie vanuit olst een fijne jaarwisseling en geniet er nog maar van
    groetjes A en L