Koh Chiang - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Norbert en Paulien Meijer - WaarBenJij.nu Koh Chiang - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Norbert en Paulien Meijer - WaarBenJij.nu

Koh Chiang

Door: Norbert

Blijf op de hoogte en volg Norbert en Paulien

05 Januari 2008 | Thailand, Chiang Mai

Hallo ijspegels,
Tussen de bedrijven door nog net even tijd kunnen vrijmaken om deze berichtjes te plaatsen. Ook de foto's spreken boekdelen :-) Here we go!!

Het boek 'Bangkok' hebben we nu toch wel definitief gesloten. Een grote, indrukwekkende stad met een geweldig 'shoppingcenter' fluistert Paulien mij in de oren ;-) Maar ook heel warm, vies en smoky! Vind je het gek dat ze hier in de taxi met monddoekjes voor hun gezicht zitten. Je rookt een pakje zware shag per dag.

Zoals gezegd, hebben we in Bangkok een reisje naar Koh Chiang geboekt. Dat betekent 's ochtends vroeg uit de veren, in de minibus, naar het verzamelpunt, overstappen in een grote bus en dan kachelen we ruim vijf uur naar de provincie Trat ten zuid-oosten van Bangkok. De boot lag te wachten, dus we konden zo verder lopen met onze rugzakken. Koh Chiang is erg mooi, maar heel toeristisch. Dat weten de taxichauffeurs uitermate goed uit te buiten :-( Maar, Nederlanders als we zijn, daar hebben wij het volgende op gevonden :-) We huren een scooter!! Ha, ha, met z'n allen lekker over het eiland crossen op een 125 CC apparaat, heerlijk.

Het was ook het weerzien met de ouders van Roxanne, die ons op Koh Chiang stonden op te wachten. Met hen hebben wij vijf dagen lang het eiland verkend, op de scooter natuurlijk :-p) Op het strand van Grand Lagoon (uiterste puntje van Koh Chiang) waren de palmbomen niet te tellen. Heerlijk wat een uitzicht op 2 januari.

Inmiddels hebben we een reis van ongeveer 24 uur achter de rug. Op 3 januari, 's ochtends om 08.30 uur hebben we afscheid genomen van de ouders van Roxanne. Wij, Emiel, Roxanne, Norbert en Paulien zijn daarna aan onze trip naar Chiang Mai begonnen. Da's ongeveer 1300 km naar het Noord-Westen. Een leuke ervaring. De grote bus was dit keer een minibus. Zeer comfortabel!!

Op het station van Bangkok (avond 3 januari) lekker gegeten, kopje koffie en daarna in de 'nachttrein' naar Chiang Mai gestapt. Uitstekend geslapen, ontbijtje aan boord en opgewekt wakker worden (maar dan in een andere volgorde :-) ) Maar goed, het was goed toeven in de trein. Gisterochtend om 09.45 uur waren we ter plekke. Ook hier op Chiang Mai hebben we weer een scooter gehuurd. We trekken er met z'n vieren op uit, dat bevalt het best en is niet zo toeristisch. Zo. . . . dan hebben we de grote lijnen weer op papier. Morgen worden we opgepikt voor een 'Jungle toer' (two days, one night) ten noorden van Chiang Mai. We houden jullie op de hoogte. By the way . . . het is hier nu 22.49 uur en nog steeds ruim 23 graden pfffffffffffffff. Moeten we de 'airco' gebruiken vannacht, schat?? :-)

Tot zover!!

Paulien en Norbert

• 05 Januari 2008 - 16:22

Peter En Annie:

Leuk dit allemaal te lezen. Voor wat betreft de tocht door de jungle de volgende tips,
    Goede schoenen, rolletje toiletpapier (hebben ze niet) zaklampje en niet teveel in je day-packer. Enne... die mooie Nikon permanent om je nek.
    Veel plezier.

• 05 Januari 2008 - 17:48

Brenda:

Pap en mam.. ik ben zo jaloers!!! jullie kunnen gewoon in BIKINI zwemmen..:| dat is in de scheg nog te koud:P hihi.. ik ben nu een beetje ons huisje hier aan het opruimen en klaar voor vertrek.. Robbie Williams op de achtergrond.. ohnee op de voorgrond.. sorry wim..;) want morgen ga ik weer opweg naar Amsterdam voor een nieuw begin op school in 2008!! begint al goed met herkansing.. pfff:P Maargoed, jullie hebben echt zooon vette vakantie!! Jullie zullen vast knettersbruin terug komen!! Nouja, ik ga maar eens koken (voor mezelf:(.. want het is al weer bijna 7 uur.. Vanavond ga ik met een grote groep de stad in als afsluitertje van deze vakantie.. Lieverds, tot donderdag!!!

Dikke kusss jullie enige dochter:D Bren

• 05 Januari 2008 - 20:45

Frans & Helma:

Nou luitjes, jullie genieten dat is één ding wat duidelijk is. Daar neem je tenslotte ook vakantie voor. Hoe zit het met de bekeuringen. Want jullie rijstijl zal wel westers zijn. Dus eerder te hard dan.... Lijkt ons gaaf om zo door zo'n land te rijden. Je beleeft het dan intenser. Geniet, nu het nog kan en we spreken elkaar wel weer als jullie terug zijn.

Einen guten Rutsch im Neuen Jahr von uns aus Deutschland.

De buitenlanders Helma & Frans.

• 05 Januari 2008 - 21:10

Hans En Willemien:

wat heerlijk om nu met emiel en roxanne een stukje wereld reis mee te genieten,je zou zo zin krijgen om de rollen om te draaien en hun naar huis te sturen en zelf verder te reizen,veel liefs van ons samen en tot snel weerziens.