Bangkok Airport by night! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Norbert en Paulien Meijer - WaarBenJij.nu Bangkok Airport by night! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Norbert en Paulien Meijer - WaarBenJij.nu

Bangkok Airport by night!

Door: Norbert

Blijf op de hoogte en volg Norbert en Paulien

09 Januari 2008 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,
De trip zit er bijna op :-( De eerste vlucht van Chiang Mai naar Bangkok verliep zeer voorspoedig. Thai Air is een fantastische onderneming. Ook onze vlucht naar Rome staat (nog) op het schema van 03.45 uur :-) Even een korte schets van de laatste paar dagen.

Aangekomen in Chiang Mai hebben we een trekking van twee dagen geboekt bij 'Thai Smile'. Dat kan dus niet missen :-) Dat zit goed! Onze gids 'Pot' kreeg een kleine groep voor zijn kiezen. Buiten ons viertjes was er slechts een Koreaans meisje toegevoegd genaamd 'Hai-In'. Met z'n zessen zijn we de jungle in gelopen, goed voor de kuiten en de knieen, maar zeker een aanrader. 'Pot' was goed op de hoogte van de flora en fauna van de omgeving en heeft ons met een smile voorgelicht over de insecten, snakes en ander ongedierte dat wij 's nachts tegen zouden komen.

Om 16.30 uur kwamen we aan bij een 'Karen familie'. Vader, moeder, dochter, schoonzoon en kleinkind. Verder nog 5 honden, 24 katten, 12 kippen en twee hanen. Van die hanen is er nog slechts een over :-) de ander hebben wij eigenhandig om 05.15 uur de nek omgedraaid. Maar nu wijk ik te ver af. We kwamen aan en wilde natuurlijk even een lekkere douche nemen. Nou. . . . daar moest nog het een en ander verbouwd worden. Het was nu een bak met water, die je over je heen kon gooien. Na een tocht van ruim 3 uur kon je dat ook niet meer schelen. Het was overigens best lekker, die verfrissing :-))

Na de heerlijke maaltijd, die 'Pot' voor ons had klaargemaakt hebben we met z'n allen naar de zonsondergang gekeken op ons dakterras. Onder het genot van het plaatselijke drankje, gemengd met cola, werd de Nederlandse humor omgezet naar Thai :-) Dat hadden we ook nodig, want de matrassen van ons bedje waren nou niet echt 'boxspringmatrassen' van Auping :-p) De Thaimassage van gisteren hadden we weer nodig om 'op de been te komen'.

De jungletocht hebben we afgesloten met een 'bamboeraft'. Nou. . voor diegene die onze verhalen van Belgie nog kennen. . dit was echt een raft. Drijfnat, maar voldaan kwamen we aan de finish :-)

De laatste volle dag van de vakantie hebben we wederom op de motoren rondgescheurd, met als hoogtepunt (letterlijk) de Doi Suphet een tempel boven op de heuvel. Met 186 treden was dit spektakel te bereiken. Zeer de moeite waard. Vanochtend, woensdag, nog het een en ander aan inkopen gedaan en de laatste Thaimassage genomen voor een lekker ontspannen terugreis naar Nederland. Waanzinnig! Als herboren komen we terug ;-)

Inmiddels is het 00.20 uur. We hebben ingecheckt en vertrekken hopelijk op tijd. Als alles goed gaat, hebben we nog 6 uur de tijd in Rome. Een aardige bijkomstigheid :-)

Het laatste bericht van deze vakantietrip zal waarschijnlijk uit Olst komen. Waar ligt dat?? :-)

Groetjes,

Paulien en Norbert

• 09 Januari 2008 - 18:07

Peter En Annie:

Zo, die prachte ervaring zit er dus bijna op. Het afscheid zal zwaar zijn geweest. We zien jullie in Olst (met ons navigatiesysteem komen we er wel) Tot ziens

• 09 Januari 2008 - 19:38

Melinda:

Time flies when you're having fun...zucht..

• 09 Januari 2008 - 21:37

Thea De Bont:

Hallo Norbert en Paulien,

Wat moet dat een fantastische reis zijn voor jullie! En nu maar lekker nagenieten.
    Als digibeet heb ik helemaal zelf jullie site gevonden; als je maar gemotiveerd bent!

Ik weet overigens wel waar Olst ligt!

Sallandse groeten,
    Thea

• 10 Januari 2008 - 07:32

Rox:

Lieve Norbert en Paulien!

Onze tijd samen in Thailand was geweldig!

Ik heb genoten!

Tot over een 'tijdje'!