Zondag, maar dan anders . . . . . . . . . . :-) - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Norbert en Paulien Meijer - WaarBenJij.nu Zondag, maar dan anders . . . . . . . . . . :-) - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Norbert en Paulien Meijer - WaarBenJij.nu

Zondag, maar dan anders . . . . . . . . . . :-)

Door: Norbert

Blijf op de hoogte en volg Norbert en Paulien

06 November 2011 | Turkije, Istanbul

Merhaba (hallo),

Zag ik daar SVoPa tussendoor vliegen? :-)

Nu ff serieus. Vandaag het plan van gisteren gevolgd, maar dan anders. Kortom: het paleis en het harem moeten nog even wachten. Vanochtend bij het ontbijt, in relatie met het weer, gekozen voor een bezoek aan het modernere Aziatische deel van Istanbul.

Met de tram (€ 1,-) naar de andere kant van de stad, een belevenis! Weer een waanzinnig mooie dag met veel zon en mooie ervaringen. Langs het stadion van Besiktas (zwart-wit) gelopen, door het centrum van de grote hotels 'Grand Hyatt' e.d. Het 'hoogtepunt' was ongetwijfeld de Galata-toren bij Galatasaray. 61 m hoog vanaf de grond, 140 m vanaf zeeniveau. Een beetje de Euromast van Istanbul, een 'must see'. Een zeer mooi uitzicht over de verschillende stadsdelen én over de Bosporus.

Verder alles te voet afgelegd. Terug via de Galatabrug, nog ruim een uurtje in de namiddagzon gezeten en lekker geluierd aan de waterkant. Super!

Vroeg in de avond een leuk rustig restaurantje gevonden en onze avondmaaltijd genoten. Dit keer géén vis ;-) maar Musaka én Mixed Grill Kebap.

Tomorrow komt dan toch het Topkapi paleis, inclusief de/het harem, in beeld. Dat is hier om de hoek, dus kunnen we ook uitslapen? Anyway, na dit ochtenvullend programma gaan we ons opmaken voor de terugreis. De manier waarop we naar het vliegveld gaan is nog niet helemaal duidelijk. Tram, trein en bus? Of gewoon Airport Shuttle? Of per helicopter? De files in Constantinopel zijn n.l. enorm. So, . . . . . . jullie horen morgen weer van ons, als we thuis zijn.

Groet,

Paulien en Norbert

• 06 November 2011 - 20:28

Peter:

Wat een flitsbezoek aan deze prachtige miljoenenstad. Volgens mij hebben jullie wel enkele mooie dingen gemist. Een bezoekje aan één van de arme wijken zou ook de moeite waard zijn geweest . Maar ja, het ontbrak aan tijd en wij zullen het moeten doen met 2D herinneringen.

Inmiddels weer thuis en morgen weer gewoon aan het werk Anders is er geen volgende reis meer......