Einde van een korte trip!! - Reisverslag uit Olst, Nederland van Norbert en Paulien Meijer - WaarBenJij.nu Einde van een korte trip!! - Reisverslag uit Olst, Nederland van Norbert en Paulien Meijer - WaarBenJij.nu

Einde van een korte trip!!

Door: Norbert

Blijf op de hoogte en volg Norbert en Paulien

08 November 2011 | Nederland, Olst

Merhaba,

Een goede organisatie kenmerkt zich door een correcte afhandeling of afsluiting. Zo ook de berichtgeving rond ons tripje naar Constantinopel 2011.

Maandag, onze laatste reisdag, hadden we nog de tijd tot 16.00 uur om ons lekker uit te leven in Istanbul. So . . . 's ochtends de koffer gepakt, ontbijtje én strak de stad weer in.

Man, man wat een drukte! Duizenden mensen op straat. "Hé moet jij niet naar school, ofzo?" "En waarom ga jij niet naar je werk?" Alsof ze niets te doen hebben. Nou Meijer, dan had je je beter moeten inlezen. De moslimgemeenschap vierde op zondag 6 november het Offerfeest, Kurban Bayrami. En dat duurt dan vervolgens drie dagen. :-) Kijk, als het om feesten gaat, hé? Dus het was druk! Erg druk! Maar niet ongezellig.

Het Topkapi paleis was tijdens deze feestdag dus absoluut géén aanrader. Eerst anderhalf uur in de rij om überhaupt een kaartje te bemachtigen + een half uur om aan een virtuele gids te komen. Daarna bij de hoofdattracties ook nog eens minstens één uur wachten. . . . .en toen wij ná één uur eindelijk het vertrek mochten bekijken waar de besnijdenisfeesten werden gehouden, krulde mijn tenen in de schoenen. Een lege ruimte met bankjes tegen de muur én Delftsblauwe tegeltjes aan de wand. Ja, . . . makkelijk te reinigen dacht ik nog ;-) maar de verwachtingen waren hoger gespannen. Niet dus!

Ná anderhalf uur (net zolang als de wachttijden om binnen te komen) stonden wij weer buiten, met ons gezicht richting Aya Sofia. Onze creativiteit kent geen grenzen. Is het 'in' de stad heel erg druk, dan gaan wij toch 'onder' de stad! Zo gezegd, zo gedaan. We gaan Medusa een bezoek brengen. Hoe krijgen ze het voor elkaar. Daar kan de Noord-zuidlijn van Amsterdam nog een puntje aan zuigen. Een aantal complete balzalen onder de grond, inclusief pijlers, pilaren én waterbassin. Pfff

Dat waren echt de laatste stuiptrekkingen. We waren het "Kopen?", "ik maak mooi prijszje voor jouw" ook wel een beetje zat. Op naar ons hotel om de terugtocht te aanvaarden.

Een soepel verlopen reis heeft ons om 23.45 uur op Schiphol doen landen. Snel naar de auto, naar huis en slapen. :-p Ja, ja, zo werkt dat niet. Op Schiphol staat 's nachts om 00.45 uur een compleet ontvangstcommitée paraat. Super gezellig hoor, maar krankjorum natuurlijk. Emiel, Thijs en Brenda in vol ornaat. Nou, dan wil je éven van gedachten wisselen, toch?

Om een heel lang verhaal korter te maken. 02.45 uur de thuiskomst in Olst. En dan ná de avondrituelen gaat om 03.35 uur het licht uit. Welterusten reisgenoot! Het was weer . . . . . . voor herhaling vatbaar ;-)

Groet,

Paulien en Norbert

• 08 November 2011 - 19:45

Rox:

Op naar de volgende stad... :-)
    Liefs uit Amsterdam!