Een zaterdag in Istanbul? Zwart van de mensen! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Norbert en Paulien Meijer - WaarBenJij.nu Een zaterdag in Istanbul? Zwart van de mensen! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Norbert en Paulien Meijer - WaarBenJij.nu

Een zaterdag in Istanbul? Zwart van de mensen!

Door: Norbert

Blijf op de hoogte en volg Norbert en Paulien

05 November 2011 | Turkije, Istanbul

Hallo allemaal,

Dag twee is voorbij. De Blauwe Moskee en de Hagia (Aya) Sofia zijn een bezoek meer dan waard. Schoenen uit, hoofd bedekken en rustig naar binnen. Samen met honderden anderen. Maar wat een prachtige gebouwen. En wat kunnen die imams goed zingen/joelen/janken :-) En dat moeten ze dan vijf keer per dag uitvoeren? Respect.

Het is nu 18.43 uur. We hebben 'onder de brug' een visje gegeten, op de terugweg ff langs de 'Starbucks' een cappuccino met een muffin weggewerkt en nu thuis met de beentjes hoog. Heerlijk! Ondertussen laten op TV een aantal 'dames' zonder borsten zien hoeveel gewicht ze kunnen tillen/drukken.
(zelf 58 kg en 104 kg drukken). Ben ik blij dat ik de sterkste ben :-p)

Morgen gaan we het Topkapi paleis én de haremverblijven bestormen. Volgens de overgave moeten we ons in een Oosters sprookje wanen. Daarna willen we nog de Bosporus, de toegang tot de Zwarte Zee iets beter bekijken. 'Rent a boat' kwamen we al tegen . . . . . maar ik denk dat het een gewone rondvaart gaat worden. Anders kunnen ze ons na twee dagen in Rusland ophalen :-)

Maar, als jullie morgenavond niets van ons gehoord hebben . . . . . dan zitten we aan de Wodka met Poetin.

Groet,

Norbert en Paulien

• 05 November 2011 - 20:55

Helma En Frans:

Hallo globetrotters,

Geniet van jullie mooie stedentrip. Het zwembad ziet er helemaal super uit. Alleen het water is zo stil, zitten jullie soms op de bodum, hahaha.
    Veel plezier verder.

• 05 November 2011 - 21:00

Anja:

Je kunt zien dat jullie heerlijk aan het genieten zijn. Leuke foto's, Istanbul staat ook nog op mijn lijstje van wensen. Geniet lekker verder!!
    Groetjes van Anja