The wild West of Canada - Reisverslag uit Parksville, Canada van Norbert en Paulien Meijer - WaarBenJij.nu The wild West of Canada - Reisverslag uit Parksville, Canada van Norbert en Paulien Meijer - WaarBenJij.nu

The wild West of Canada

Door: Norbert

Blijf op de hoogte en volg Norbert en Paulien

05 Augustus 2013 | Canada, Parksville

Hi there,

De belevenissen van de afgelopen dagen zullen we niet snel vergeten. De Canadese Rockies zijn werkelijk fantastisch. Ruig, soft, amazing and incredibel! Dus rijden we uit Jasper richting Clearwater met de gedachte . . . . "dat waren dus de bergen". Fout Meijer! Kom je onderweg gewoon Mount Robson tegen, de hoogste top van deze Canadien Rockies. Naar zeggen (bron: Wikipedia) 3954m hoog, ofwel 29.752 ft. (zie foto's). Op Facebook heb ik al toegegeven dat ik niet goed geïnformeerd was . . . er komen n.l. nog meer bergen :-)

Want na Clearwater, met een mooie ervaring in het plaatselijke parkje (Wells Grey Park) rijden we richting Whistler. Whistler, waar en wanneer heb ik die naam nou vaker gehoord? Nou, tijdens de Olympic Wintergames of 2010 was Whistler een van de locaties van dit wereldwijde evenement! En ik durf te zeggen . . . nooit heb ik zulke mooie pistes gezien. Ook het B&B in Whistler, bij Hal and Sue, was bijzonder. Sue, onze gastvrouw, was een zeer vriendelijke en attente gastvrouw. Heeft ons supertips gegeven om niet in de rij te staan voor een restaurant, gratis parkeren en goede muziek. She was also very funny ;-)

Er zijn heel veel foto's gemaakt op Whistler Mountain en zijn/haar zusterberg. Voor diegene die in de buurt zijn, de 'Peak to Peak gondel' is een must do! De hele dag boven in de Mountains, fantastische uitzichten, heerlijke temperaturen en vele belevenissen. Beren? Nee, hier nog niet gezien. Die wachten op ons op Vancouver Island.

We voegen een paar fotootjes bij, want ook nu geldt weer . . . . . "de foto's overrulen onze woordenschat! :-O) De tweede week van onze trip zit erop. Wij melden ons weer vanuit Victoria BC, het zuidelijkste puntje van Vancouver Island. Voor nu, 'eet smakelijk', wij gaan dineren aan het strand van onze lodge in Parksville.

Groet,

Paulien en Norbert

• 06 Augustus 2013 - 06:27

Rox:

Like Like Like! :-))

• 06 Augustus 2013 - 22:01

Peter:

Beste vrienden,
    Jullie vermaken je kostelijk daar in Canada zo te zien aan de leuke foto's. Geniet ervan en wij lezen mee...

• 06 Augustus 2013 - 22:16

Anja:

Hallo, hallo,
    Wat een fraaie plaatjes, MOOI! En leuk om te volgen.
    Geniet lekker verder!
    Anja

• 07 Augustus 2013 - 22:53

Leo En Elze:

Hallo lieve mensen,
    Wat een indrukwekkende foto's! Dit wordt vast een vakantie om nooit te vergeten.
    Jullie maken ook heel wat kilometers maar dan zie je ook wat van het land. Geniet er nog een week van.
    Groetjes van Leo en Elze