Close Encounters van Canada - Reisverslag uit Penticton, Canada van Norbert en Paulien Meijer - WaarBenJij.nu Close Encounters van Canada - Reisverslag uit Penticton, Canada van Norbert en Paulien Meijer - WaarBenJij.nu

Close Encounters van Canada

Door: Norbert

Blijf op de hoogte en volg Norbert en Paulien

25 Juli 2013 | Canada, Penticton

He there maid!
Zo, jullie liggen nog lekker te slapen. Dan kan ik rustig het eerste verslag doen. We zijn na een rustige vlucht aangekomen in Vancouver. Direct onze koets voor de komende drie weken opgehaald en naar ons B&B gereden. Vrolijk onthaald door Jennie, die ons een adviesje gaf om de honger en dorst te stillen. "Just walk four blocks up". Paulien aan de salade met een lekker wijntje, Norbert iets Bourgondischer met een donker biertje. Ik kan me niet herinneren dat die man met de hamer ook op het menu stond, maar hij was er wel zeker. De terugweg, gelukkig four blocks down! Om 05.00 uur Nederlandse tijd hebben wij het hoofd te rusten gelegd. Daarna houdt de tekst op, ik kan mij nets meer herinneren.

De eerste ochtend aan het ontbijt met Duitsers, Australiërs en Engelsen. Kijk, daarom hebben wij bewust gekozen voor B&B tijdens deze trip. Info uitgewisseld, want iedereen zit in een andere fase van hun reis. Wij hebben de dag verder doorgebracht op "Grouse Mountain" en in "Stanley Park". Op de terugweg langs een leuk Italiaans restaurant gereden. De gasten waren allemaal op sjiek. "Schat, weet je zeker dat wij daar naar binnen willen?" OK, . . . . ik gooi de sleutels naar de 'Valet-service' die Paulien helpt bij het uitstappen en de auto op een schaduwrijk plaatsje parkeert. Bij het afrekenen weten wij ook waar deze snelle jongen van betaald wordt. Na het eten haal ik zelf de auto op en moet Paulien op eigen kracht het portier openen. Tsja, het is linksom of rechtsom ;-)

Vandaag, thursday 25 juli, gewoon ff 430 km weggeknald door een fantastische omgeving met veel 'wineries', wijnboeren met veel wijnvelden. Maar, . . . dan heb je ook wat. We zijn aangekomen in Naramata, near Penticton BC. We zijn zeer gastvrij onthaald door Carolle, een Canadese Française in een werkelijk great B&B. We gaan ons opfrissen, want we moeten nog eten. En morgenvroeg aan het knäckebröd met een stel Denen. Misschien komt het Lego ook wel ter sprake :-)

Voor nu . . een fijne dag. Bij jullie is het al 26 juli . . . hier nog niet. Dat hebben we nog tegoed. We'll keep in touch!

Groet,

Paulien en Norbert

• 26 Juli 2013 - 08:24

Brenda:

Haa pap en mam! Super fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Leuk om te lezen dat jullie in zon korte tijd al zo veel hebben gezien en gedaan! De foto's mogen er ook wel zijn haha.. Lekker hoor werkend Nederland is jaloers! (ik zit in de bus naar m'n spreekuur...) niet zon mooie omgeving dus haha! FaceTime: stuur even een berichtje via fb of via i-Message want wij kijken niet elk moment van de dag onze mail;) heel veel plezier - enjoy!!! Xx

• 26 Juli 2013 - 08:26

Michel:

Goed begin is het halve werk, ik gooi mijn sleutels als ik uitstap ook wel eens weg, alleen niemand vangt ze op. Als iemand ze zou vangen zie ik mijn auto nooit meer terug haha. Klinkt goed allemaal, wanneer komen de foto's? Enjoy jullie samen! X en box Jac en Mich

• 27 Juli 2013 - 11:38

Frieda Van Der Waal:

Hallo Norbert en Paulien,

Fijn dat jullie een rustige vlucht hebben gehad en goed zijn aangekomen. Heb al wat berichtjes op face-book gelezen en zo te zien vermaken jullie je best. Hier gaat ook alles oke en we verwachten vandaag in nederland noodweer. We zullen zien!! Verder heel veel plezier en we wachten op de foto's. Groetjes Wim en Frieda

• 29 Juli 2013 - 00:30

Jeannekruithof:

Hoi Norbert en Paulien,

Heel erg leuk om jullie verhalen te lezen! Fijn dat jullie genieten en wat een prachtige natuur en die vogels!!!!! Blijf schrijven en Genieten!!!! Liefs Henk en Jeanne xx

• 29 Juli 2013 - 19:57

Peter En Annie:

Wooooooooh dat is nog eens een indrukwekkende start van dit fotogenieke land........
    Mooi, ga zo door en geniet en met zulke foto's op de site genieten wij mee! Liefs uit Schijndel

• 31 Juli 2013 - 17:57

Roxanne:

Wat een prachtige foto's :-)
    Blijf genieten in Canada!